Retail is groot, veelzijdig, complex. En wispelturiger dan ooit! Hierdoor hebben veel professionals onvoldoende kijk op de breedte van retailmarketing. Ze concentreren zich op enkele parameters, terwijl juist het complete spectrum zo belangrijk is.
Om je dit complete spectrum te laten begrijpen, zetten we doorgewinterde sprekers voor de groep. Zij gaan de interactie met jou aan en bieden inzicht: in modellen en methoden, praktijkervaringen en zinvolle combinaties.
Jij wil leren van de besten. "De besten" zijn de mensen die op hoog niveau in de praktijk werkten – en werken. De mensen die boven de praktijk kunnen uitstijgen, en met hun kennis en vaardigheden inspireren. Je wilt leren van hen, sparren met hen, én hun verwante ervaringsdeskundigen en wetenschappers. Zo kun je je rugzak vullen met plannen, modellen en cases... Om vervolgens aan de slag te gaan!
Aan deze behoeften voldoet Iris in al haar opleidingen. Maar hoe draagt de opleiding “Strategische Retail Marketing” specifiek bij aan jouw situaties en de problemen waar je tegenaan loopt?
In de charme van retail zit haar moeilijkheidsgraad: het gebeurt elke dag onder je ogen en verandert in een snel tempo.
Zit jij in een andere situatie, of met andere vragen en wil je weten of deze opleiding daarop aansluit? Neem dan zeker contact met ons op, wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.
Hoe kan het dat sommige formats sterk groeien en andere verdwijnen? Met de opleiding “Strategische Retail Marketing” leer jij succesvolle en transformatieve retail te begrijpen. We pakken de complete retailmix en leggen uit hoe die werkt, via abstracte modellen en concrete cases.
In 10 cursusdagen wordt de essentie van succesvolle retail gedoceerd. Deelnemers doorlopen het complete spectrum van de klantpropositie. Via interactieve sessies en cases door ervaren professionals uit diverse kanalen en segmenten wordt de geweldige transitie in retail gefileerd.
Deze opleiding is bedoeld voor:
Strategische Retail Marketing wordt verzorgd door Marc van Eck en René Repko, die worden bijgestaan door inspirerende gastsprekers uit het werkveld. Marc en René zijn de ontwerpers, samenstellers en hoofddocenten van deze opleiding. Zij overzien het curriculum en begeleiden alle dagen. Tenminste een van hen is altijd aanwezig.
Marc van Eck is Chief Growth Officer van TBWA Nederland en medeoprichter van New Growth Strategies, voorzitter van het college van register marketeers, spreker, initiatiefnemer van de Internal Branding vakgroep van het NIMA, onderscheidend docent Nyenrode en auteur van diverse bestsellers. René Repko is één van Nederlands meest vooraanstaande retail marketeers en bekleedde marketingfuncties voor onder meer Albert Heijn, HEMA, Sligro, Rituals en Action. Beiden hebben de afgelopen 20 jaar talloze merken en organisaties succesvol geholpen met hun positionering en marktaandeel.
Bekijk het volledige opleidingsprogrammaOprichter New Growth Strategies en Chief Growth Officer van TBWA Nederland
Meer over Marc van Eck RMCMO The New Bazaar, retail expert, transforming brands I GM I interim management
Meer over René RepkoLesmaterialen, eventuele overige artikelen en testen worden ter beschikking gesteld.
De opleiding is verdeeld over 10 opleidingsdagen, aangeboden als 5 blokken van 2 dagen, elke dag eindigt met een live case uit de praktijk.
In totaal beslaat de opleiding circa 4 maanden. Opleidingsdagen zijn overdag. Tussen de opleidingsdagen zitten doorgaans twee tot drie weken waarbij rekening wordt gehouden met schoolvakanties en feestdagen.
Opleidingskosten
€ 8.230,-
€ 6.995 (-15%) als je lid bent van NIMA, bvA, VIA, Logeion of SWOCC. Dit dient wel een eigen lidmaatschap te zijn of dat van de betalende partij (bijvoorbeeld je werkgever).
Deze opleiding is in alle gevallen inclusief studiemateriaal.
BTW
Bedragen zijn exclusief btw. Opleidingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk.
Deelnemers
Er doen maximaal 15 deelnemers aan deze opleiding mee. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.
Iris partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van twee Iris-partners.
Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn, naast Iris Academy, nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen én kunnen zij blijvend hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten inbrengen.
Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En we leggen de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld, met een NPS van tenminste +30 worden beloond en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.
Locatie
Nog te bepalen. Midden van het land.
Tijden programma
09.00 - 17.00
Data
Blok 1 | Do 5 & vrij 6 oktober 2023 |
Blok 2 | Do 23 & vrij 24 november 2023 |
Blok 3 | Do 2 & vrij 3 november 2023 |
Blok 4 | Do 11 & vrij 12 januari 2024 |
Blok 5 | Do 8 & vrij 9 februari 2024 |