Masterclass: Kleur Bekennen & Strategisch Kompas

In een maatschappij die continu in beweging is, is helder onderscheidend vermogen steeds meer een randvoorwaarde voor succesvolle organisaties en authentiek leiderschap. Hoe kies je een heldere positie en waarom? Hoe zorg je voor een doorvertaling van dat onderscheidend vermogen, die heldere kleur in alles wat je organisatie drijft en doet?

Strategische vernieuwing staat en valt bij een heldere kleur en zichtbaarheid daarvan. In deze tweedaagse staat de noodzaak en de stappen van het strategische kompas centraal, geven we inzichten en handvatten en laten je succesvolle implementaties hiervan zien. 

Een complete tweedaagse Masterclass die iedere vernieuwer en manager een basis geeft om de organisatie vanuit de kern te laten groeien en bloeien. Met inspirerende topsprekers die in de praktijk succesvol hebben vernieuwd. Praktische inzichten, discussies met elkaar en volop praktische instrumenten om zelf je kompas te ontwikkelen.

2-daagse Masterclass | 11+12 april 2024
€1.750 opleidingsprijs
Locatie: DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
€ 1.485 voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw.
Rachelle van der Linden
Marco Derksen

Ontwikkeld en begeleid door:

Rachelle van der Linden, Marco Derksen

Programma


Dag 1

Introductie op de noodzaak van strategische vernieuwing en Kleur Bekennen

We introduceren het veranderende speelveld op diverse niveaus en laten zien hoe strategische vernieuwing en Kleur Bekennen het antwoord is op het creëren van een heldere koers in deze turbulente tijden. Maar ook het gevraagde, nieuwe leiderschap vanuit je kern komt aan bod. Waar sta jij en wat betekent dit voor jou? De #Hoedan bespreken we met Anouk Beeren als wervelende gastspreker.

Inclusief diner.

Dag 2

Strategisch kompas

Tijdens de tweede dag gaan we verder verdiepen en invulling geven aan het strategisch kompas. We bespreken onze ervaringen, de do’s en de don'ts en zorgen ervoor dat je het kompas niet alleen gaat begrijpen maar ook voelen. Oskar Barendse hebben we uitgenodigd om de ervaringen van het ontwerpen en neerzetten van Knab verder toe te lichten. We eindigen dag twee met een praktijkoefening met uiteraard de verdieping en de vragen die je hebt

“Strategie gaat over koers uitzetten, strategische vernieuwing gaat over dat je altijd een stap voor bent op de rest”.

Gastsprekers

Onze gastspreker van de eerste dag is Anouk Beeren. Zij neemt je mee in #Hoedan. Wat komt er kijken bij Kleur Bekennen en het transformeren van de business, met voorbeelden uit de praktijk. We hebben samen met Anouk de transformatie van Deli XL naar Bidfood vormgegeven. Zij is een transformator pur sang. Na haar carrière als directeur Ecommerce en Marketing bij Bidfood heeft ze in het management van Intergamma Directeur cross channel gezeten. Inmiddels is ze als CEO van IBuyFlowers haar meters aan het maken in de eindverantwoordelijkheid. We kennen Anouk al vele jaren en niet voor niets heeft ze vele prijzen binnengesleept. Haar bevlogenheid en handson mentaliteit geeft enorme power aan haar bijdrage aan Kleur Bekennen. Dat kan zij als geen ander.

Op dag twee verdiepen we in de #Hoedan. En nu jij. Oskar Barende, een van de mensen die aan de wieg heeft gestaan van Knab, neemt je mee in de overwegingen. De verdieping van het kompas en waar we tegenaan hebben gelopen bij het ontwerpen van Knab in samenwerking met Aegon. Maar ook met de uitdagingen die er later op het pad gekomen zijn.