Iris Masterclass: Vernieuwende Perspectieven op Marketing, Merken, Communicatie, Leiderschap en Transformatie

Dit is een tweedaagse masterclass met alle Iris-partners. De 10 Iris-partners hebben allemaal hun eigen ervaring, specialisme en perspectief. Omdat de verschillende specialismen en deelgebieden steeds meer met elkaar te maken krijgen en verweven raken, hebben we deze perspectieven gebundeld in een compacte tweedaagse: de Iris Masterclass Vernieuwende Perspectieven. Laat je twee dagen onderdompelen door brede, eigen-wijze en vernieuwende perspectieven vanuit diverse invalshoeken en vakgebieden: Marketing, Merken, Media, Creatie, Communicatie, Reputatie & Ethiek, Retail, Leiderschap, Management, Groei, Technologie en Transformatie. 

In de waan van alle dag is vaak weinig tijd voor reflectie. Om zo nu en dan boven de materie uit te stijgen en vanuit een breder perspectief te kijken en ruimte te creëren voor inspiratie. En dat is nou precies wat we met deze tweedaagse beogen: jezelf en je eigen-wijsheid voeden om met elkaar het vak en organisaties verder te helpen. Verbinding te maken met mensen door inhoud en vorm, door kennis en ervaring te delen en elkaar te voeden en eigen-wijzer te maken.

2-daagse Masterclass | 3+4 okt 2024
€1.750 opleidingsprijs
Locatie: DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
€ 1.485 voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA. Alle genoemde prijzen zijn ex. btw.
Guy van Liemt RM
Rachelle van der Linden
Marc van Eck RM
Marco Derksen
Carolien van 't Hek
Gert Koot
Frank Peters
Aljan de Boer
Mary Hoogerbrugge
Onno Maathuis

Ontwikkeld en begeleid door:

Guy van Liemt RM, Rachelle van der Linden, Marc van Eck RM, Marco Derksen, Carolien van 't Hek, Gert Koot, Frank Peters, Aljan de Boer, Mary Hoogerbrugge, Onno Maathuis

Programma


Dag 1 – merk, marketing, media, retail en digitale transformatie (‘hard’)

“The best way to predict your future is to create it.”

  • Het merk, positioneren vanuit de toekomst, onderweg naar merkleiderschap
  • Marketing zoals marketing bedoeld is
  • Digitale transformatie: de aanjager, het kwaad of de oplossing van transformatie?
  • Retail: een compleet spectrum aan concepten
  • Media & Creatie: leidinggeven aan succesvolle partnerships
  • Trends en ontwikkelingen in marketingcommunicatie

Dag 2 – leiderschap, groei, reputatie, ethiek en vernieuwing (‘zacht’)

“The difficulty is not to understand new ideas, but to escape old ideas.”

  • Communicatie, reputatiemanagement & ethiek: het juiste doen als niemand kijkt
  • Verschillende perspectieven op groei waaronder humanizing growth
  • Innovatie & vernieuwing: kleur bekennen en leidinggeven aan strategische vernieuwing
  • Leiderschap & management: managen zonder macht

Sprekers en gastdocenten

Tijdens deze tweedaagse masterclass zijn alle Iris-partners spreker.

  • Mary Hoogerbrugge: Merkpositionering, merkcommunicatiestrategie, medeoprichter en partner van De Positioneerders, voormalig voorzitter Effie bestuur, beschermvrouw van SWOCC en VIA Legend.  
  • Onno Maathuis:
    Merkspecialist, merkportfolio, medeoprichter en partner van De Positioneerders, gepromoveerd op corporate branding, wetenschappelijk reviewer, docent bij o.a. Erasmus Universiteit Rotterdam en toezichthouder.
  • Marc van Eck:
    Groeistrategie, positionering, bedrijfseconomie, internal branding, oprichter New Growth Strategies, Chief Growth Officer van TBWA Nederland, serial ondernemer met Spikes & Sparrow, Medellin Secret, Koeckebackers en IAMTORO, bestselling auteur van 7 boeken, veelgevraagd spreker en boardroom consultant.
  • Carolien van ’t Hek:
    CEO bij UM Nederland. Opgeklommen van mediatalent van het jaar tot CEO. UM werd in 2022 uitgeroepen tot mediabureau van het jaar. Vele vakprijzen in media en communicatie en verschillende vakjury’s en commissies.
  • René Repko:
    Retail- en marketingexpert, transforming brands, GM en interim-management, voormalig CMO van o.a. Albert Heijn, HEMA, Sligro, Rituals, Action en State of Art.
  • Marco Derksen:
    Digitale transformatie, innovatie, digitale netwerksamenleving, media, keynotespreker, oprichter van Marketingfacts, founding partner van Upstream en hoofddocent Digitale Transformatie bij de HAN.
  • Rachelle van der Linden:
    Strategie, vernieuwing, kleur bekennen, ondernemerschap, eigenaar Creatinc, toezichthouder en creatief ondernemer, coach van organisaties en mensen.
  • Gert Koot:
    Technologische ontwikkelingen, marketingcommunicatie, social media, content & commercie, eigenaar adviesbureau Branded Entertainment, auteur, docent, spreker op congressen en events.
  • Frank Peters:
    Communicatie-expert, crisiscommunicatie, reputatiemanagement, ethiek, integer leiderschap, eigenaar VIRTUS Communications, gastdocent in opleidingen aan een aantal universiteiten, auteur van 9 vakboeken.

  • Aljan de Boer:
    Trends en ontwikkelingen, Hoofd Inspiratie bij TrendsActive en Community Director bij IRG – Institute for Real Growth met een community van 400 CMO's wereldwijd, bestuurslid PIM – Platform voor Innovatieve Marketing, keynotespreker, 3x winnaar van de best of MIE.

  • Frank van den Driest:
    Vermenselijken van groei, global branding, thought leader, coach, leiderchap in marketing en merken, ondernemer, medeoprichter EffectiveBrands en IRG – Institute for Real Growth, co-auteur van twee Harvard Business Review-artikelen en van verschillende boeken.
  • Joris Merks-Benjaminsen:
    Menselijk leiderschap, managen op afstand, diversity, equity & inclusion, betekenisvol werken, 12 jaar werkzaam geweest bij Google, zwarte band in judo en aikido, voormalig Europees kampioen in Braziliaanse Jiujitsu.

De tweedaagse wordt begeleid door Guy van Liemt RM: bedrijfseconoom, marketeer, brand management, marketingcommunicatie, boardroom coach en consultant, docent-trainer, lid bestuur Register Marketeers, met Gert Koot auteur van Marketingcommunicatie in 14 stappen, diverse marketingfuncties bij Unilever en Procter & Gamble, veelgevraagd spreker over purpose, zingeving, leiderschap, geluk en werkgeluk.