Opleiding: Marketingcommunicatie in 14 stappen

Wat moet de marketingcommunicatieprofessional en communicatieadviseur van nu weten om een ​​echte professional of adviseur te kunnen zijn? "Marketingcommunicatie in 14 stappen" is dé praktijkgerichte marketing vakopleiding met alle belangrijke marketingcommunicatie-onderwerpen, die met elkaar het fundament en het strategisch marketingcommunicatieplan vormen voor de echte marketingcommunicatieprofessional. 

Deze opleiding wordt gegeven door de auteurs van het bekroonde en veelgebruikte boek  Marketingcommunicatie in 14 stappen: Guy van Liemt en Gert Koot . Zij hebben ervaring in het ontwikkelen en verzorgen van marketing- en communicatieopleidingen. Daarnaast adviseren zij nog diverse organisaties in hun merk-, marketing- en communicatiebeleid. 

6,5 + 2 dagen | NIMA geaccrediteerd 25 PE-punten - Diploma Marketingcommunicatie-B
€5.875 opleidingsprijs
Hilton Soestduinen
€ 4.995 voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw.
Guy van Liemt RM
Gert Koot

Ontwikkeld en begeleid door:

Guy van Liemt RM, Gert Koot
Opleiding Programmaleiding Details Programma Inschrijven
Ik heb een vraag
Download opleidingsbrochure

Opleiding

Voldoet de opleiding aan jouw behoeften?

Leren van vakgenoten die hun kennis en inzichten met je delen. Je eigen kennis aanvullen met theorieën, inzichten, modellen en cases... om er natuurlijk vervolgens direct mee aan de slag te gaan!

Aan deze behoeften voldoet Iris in al haar opleidingen. Maar hoe draagt de opleiding “Marketingcommunicatie in 14 stappen” specifiek bij aan jouw situatie en de problemen waar je tegenaan loopt?

De opleiding Marketingcommunicatie in 14 stappen is bedoeld voor de marketingcommunicatieprofessional en de professional die behoefte heeft aan een verdere verdieping en meer structuur in het vakgebied marketingcommunicatie. De opleiding combineert theoretische kennis en inzichten met actuele praktijksituaties. Dit impliceert dat de gedeelde kennis aansluit bij het vakgebied van vandaag en daardoor ook direct toepasbaar is. Belangrijk, want marketingcommunicatie is een vakgebied waarin er steeds meer mogelijkheden zijn en het dus steeds moeilijker is om niet alleen de juiste strategische keuzes te maken maar die ook te kunnen onderbouwen. De opleiding helpt je om gestructureerd en strategisch te denken. Dus komen alle belangrijke begrippen en elementen voorbij. Maar misschien nog wel belangrijker; hoe die zich tot elkaar verhouden en tezamen een logisch verband vormen om zelf een strategisch en onderbouwd marketingcommunicatieplan te maken.

Want in een wereld waarin ongeveer alles mogelijk is, en er iedere dag weer nieuwe opties bijkomen, kun je niet zonder een gedegen fundament. Opvallen is tegenwoordig niet meer zo moeilijk. In een hybride mediawereld van echt, virtueel en soms zelfs fake zijn er meer dan voldoende mogelijkheden. Maar hoe weet je dan of deze keuzes ook een bijdrage kunnen leveren aan de doelstellingen van de organisatie, aan de marketing- en marketingcommunicatiedoelstellingen? Passen deze keuzes bij de organisatie en het merk? De 14 stappen als structuur en planelementen zorgen binnen al deze veranderingen voor houvast en helderheid waarin tevens ruimte is om met al die veranderingen rekening te houden.

Situaties of vragen die bijvoorbeeld aan de orde kunnen zijn:

  • Hoe zorg ik ervoor dat de marketingcommunicatiestrategie bijdraagt aan het realiseren van de marketingdoelstellingen?
  • Hoe zorg ik voor consistentie in de merkbelofte als ik te maken heb met meerdere marketingcommunicatiedoelgroepen?
  • Waarom is het belangrijk om de marketingcommunicatie-barrière goed te formuleren?
  • Hoe kan ik de effectiviteit van het middelenplan beoordelen in relatie tot de marketingcommunicatiedoelstellingen?

Herken je jezelf in deze situatie, heb je ook behoefte aan een gedegen fundament, wil je binnen jouw organisatie de professional zijn die het geheel kan overzien? Dan is “Marketingcommunicatie in 14 stappen” een uitstekende investering voor jou.

Zit je in een andere situatie, of met andere vragen en wil je weten of deze opleiding daarop aansluit? Neem dan zeker contact met ons op, wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Wat levert het jou op?

“Marketingcommunicatie in 14 stappen” leidt tot marketingcommunicatie-professionals die hun vak verstaan, die zelfstandig, actief en effectief hun rol kunnen gaan. Met kennis van zaken die exact weten hoe de verschillende marketingcommunicatiethema's zich tot elkaar verhouden. 

Op een praktijkgerichte manier doorgrond je alle onderliggende zaken, die nodig zijn om succes te boeken met marketingcommunicatie, een vak dat sneller verandert. Stap voor stap kom je tot een strategisch marketingcommunicatieplan waarbij oude en nieuwe media natuurlijk zijn en alle onderdelen logisch op elkaar aansluiten :

  • De organisatie en marketing als context voor marketingcommunicatie 
  • Marketinganalyse, gedrag & behoeften van klanten, cliënten, gasten van patiënten 
  • Het merk, de merkstructuur, de merkidentiteit & positionering 
  • De marketingdoelgroep, -doelstellingen, -strategie en -middelenmix – en hoe te zorgen dat deze op elkaar aansluiten 
  • De toepassing van de marketingcommunicatiebarrière en van inzichten 
  • De vertaalslag naar creatie: het beoordelen van creatieve concepten en uitingen 

Dit is een uitstekende oefening voor de marketingcommunicatie-professional en communicatieadviseur om een ​​logisch, compleet en grondig marketingcommunicatieplan te schrijven.

Voor wie?

Deze opleiding is bedoeld voor:

  • Marketingcommunicatieprofessionals van commerciële of van publieke organisaties, die marketingcommunicatie in zowel de volle breedte als in de onderlinge samenhang willen doorgronden, structuur willen geven en willen kunnen toepassen.
  • Marketingcommunicatieprofessionals in elke organisatie: profit en non-profit, fmcg, b2b, dienstverlening en industrie. De lessen, insights en grondbeginselen zijn toepasbaar en waardevol voor elke marketingcommunicatieprofessional.

Wie verzorgen de opleiding?

“Marketingcommunicatie in 14 stappen” wordt verzorgd door Guy van Liemt en Gert Koot, initiatiefnemers van Iris Academy. Zij zijn de ontwerpers en samenstellers van deze opleiding, maar ook de hoofddocenten. Samen schreven zij Marketingcommunicatie in 14 stappen, uitgeroepen tot beste marketingstudieboek, dat wordt gebruikt als een standaard door veel opleidingen en hogescholen. Gert en Guy zijn gepassioneerde vakliefhebbers met jarenlange ervaring in het ontwikkelen en verzorgen van marketing- en communicatieonderwijs met zeer hoge beoordelingen. Die daarnaast nog steeds op hoog niveau actief zijn als adviseurs van vele organisaties in hun marketing-, communicatie- en merkbeleid en deze ervaringen meenemen naar hun opleidingen. 

Bekijk het volledige opleidingsprogramma

Programmaleiding

07 01

Guy van Liemt RM

Bedrijfseconoom, docent, spreker, marketing-, marketingcommunicatie- en merkadviseur, lid van het NIMA College van Register Marketeers 

Meer over Guy van Liemt RM
04 02

Gert Koot

Eigenaar Branded Entertainment, docent, auteur, spreker en marketing- en communicatie-adviseur 

Meer over Gert Koot

Details

Data en locatie

Voorjaar / najaar 2024  
Data nog te bepalen  


Programma tijden
Nog te bepalen

Locatie
DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
Van Weerden Poelmanweg 4-6
3769 MN Soestduinen

Overnachtingmogelijkheden
Voor deze opleiding hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162. 

Kosten

€ 5.875* opleidingsprijs
€ 4.995* voor leden van NIMA, bvA, VIA, Logeion of SWOCC. 

*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.

Inclusief / Exclusief

De Masterclass is inclusief literatuur, catering op de beide dagen en een diner op de eerste dag. Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Wel is er voor deelnemers de mogelijkheid zelf overnachtingen te boeken bij het Hilton Soestduinen via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.

Examenkosten

€ 495* voor deelname aan het examen. Het examen is optioneel en daarmee additioneel. Op het examengeld is geen korting van toepassing. Mocht je het examen de eerste keer onverhoopt niet halen, dan mag je één herexamen doen. Dit is in het examengeld inbegrepen. 

Examen

Het examen is optioneel. Het examen bestaat uit een mondeling examen ten overstaan van 2 examinatoren en heeft betrekking op een marketingcommunicatieplan dat je zelf, onder begeleiding van een mentor, hebt geschreven. 

Na succesvolle afronding, tenminste een voldoende voor het mondelinge examen, inclusief het plan, ontvang je het diploma Marketingcommunicatie-B van Iris Academy, getekend door Guy van Liemt en Gert Koot. 

Het examengeld bedraagt € 495,-. Op het examengeld is geen korting van toepassing. 

Mocht je het examen de eerste keer onverhoopt niet halen, dan mag je nog één keer herexamen doen. Dit is in het examengeld inbegrepen. 

Tijdsinvestering

De opleiding bestaat uit 6,5 opleidingsdagenen een live case van 2 aaneengesloten dagen inclusief een overnachting (in de opleidingsprijs begrepen).  

Tussen de opleidingsdagen zitten doorgaans twee tot drie weken waarbij er rekening wordt gehouden met schoolvakanties en feestdagen.  

Het wordt aanbevolen om voorafgaand aan elke opleidingsdag de hoofdstukken door te nemen die op de opleidingsdag behandeld worden (zelfstudie, 2 tot 4 uur per opleidingsdag).  

 

Er is een mogelijkheid om een examen af te leggen, bij goed gevolg leidend tot het diploma Marketingcommunicatie-B van Iris Academy. Het examen is optioneel.  

Literatuur

Marketingcommunicatie in 14 stappen  van Guy van Liemt & Gert Koot (2021, 2e druk). Dit boek wordt gebruikt door Iris Academy en vooraf verzonden (inbegrepen in de opleidingsprijs). Eventueel overige artikelen en lesmaterialen worden ook ter beschikking gesteld. 

Kwaliteitsborging

Deelnemers

Er doen maximaal 20deelnemers aan deze opleiding mee. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.  

Accreditatie 

De opleiding “Marketingcommunicatie in 14 stappen” is geaccrediteerd door het NIMA waarmee er ook PE-punten mogen worden toegekend.  

Iris partners

De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van een of twee Iris-partners.  

Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn naast hun betrokkenheid bij de Iris Academy nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen en kunnen zij hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten in de opleidingen blijven inbrengen.  

Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En Iris legt de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld door de deelnemers, worden beloond met een NPS van tenminste +30 en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt. 

Overnachting

Voor de opleiding hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.

Ik heb een vraag

Suggesties: Hoe kan ik mijn plekje reserveren, terwijl ik wacht op goedkeuring van mijn werkgever? / Hoe kan ik me opgeven voor een latere opleiding? / Wie kan ik het beste laten deelnemen?

Wees er snel bij, vol=vol

Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek. 

Meld je hier gratis aan