Wil jij dat jouw merk een richtinggevend kompas in je organisatie wordt? Verdiep en verbreed je kennis, met de strategische opleiding “Merk Leiderschap: Positioneren voor de toekomst”.
In deze 8-daagse opleiding leer je van de theorieën van grote merkdenkers, de kennis en ervaringen van topsprekers uit de wetenschap en de praktijk, van succesvolle cases én van de ervaringen van jouw medestudenten. Elke opleidingsdag wordt een nieuw thema behandeld, waarbij we je inspireren vanuit verschillende perspectieven. Je ontwikkelt je als professional met een eigen visie op en hoe het merk bij kan dragen aan het succes van jouw organisatie.
Introductie van merkleiderschap
"Leidende denkers over merken"
Kennismaking met merktheorieën en merkdenkers.
Positioneren voor de toekomst
"Ontwikkelingen van een leidend merk"
De kernprincipes: leiderschap, framing, (her)categorisatie, groei.
Merkidentiteit en betekenis
"De organisatie als betekenisvol merk"
Corporate branding en een betekenisvol organisatiemerk bouwen.
Merkportfoliobeleid
"Een effectieve en efficiënte merkportfolio"
Modellen en drivers voor een passend portfoliobeleid.
Merkonderzoek als bron
"Kijkje in het brein van de consument"
Een toer langs verschillende methoden en modellen.
Merkontwikkeling en merkmanagement
"Het managen van het merk intern en extern"
Het activeren van het merk met producten en communicatie.
Je merkbelofte waarmaken met aansprekende proposities en een onderscheidende customer experience!
Merkbouwen met communicatie
"Vanuit doelstellingen een merk bouwen"
Effectiviteit en werking van communicatie.
Merken van vandaag en morgen
"Merkbouwen in het digitale tijdperk"
Succesvol zijn in het digitale tijdperk.