Integriteit is de heilige graal van merkleiderschap en cruciaal voor het bouwen en behouden van een sterke reputatie voor je merk. Handelt jouw (merk)organisatie integer, ook als niemand kijkt? Het is tegenwoordig de grootste uitdaging voor organisaties en hun merken om te voldoen aan de heersende verwachtingen en waarden en normen, vanuit de omgeving van interne en externe stakeholders.
Als je deze verwachtingen in kaart brengt, beschik je over een nieuw perspectief en fundamenteel vertrekpunt voor het handelen en het gedrag van je merk. In deze opleiding leer je hoe je integriteit internaliseert in jouw merkcultuur, gedrag en gemeenschappelijke vertrekpunten (missie, visie, purpose, waarden en normen).
Jij wil leren van de besten. “De besten” zijn de mensen die op hoog niveau in de praktijk werkten – en werken. De mensen die tegelijk boven de praktijk kunnen uitstijgen, en hun kennis en inzichten inspirerend overbrengen. Je wil leren van hen, sparren met hen, én hun verwante ervaringsdeskundigen en wetenschappers. Zo kun je je rugzak vullen met theorieën, inzichten, modellen en cases... Om vervolgens aan de slag te gaan!
Aan deze behoeften voldoet Iris in al haar opleidingen. Maar hoe draagt de opleiding “Het juiste doen als niemand kijkt” specifiek bij aan jouw situatie en de problemen waar je tegenaan loopt?
Jouw merk(organisatie) krijgt steeds meer te maken met grote druk vanuit de stakeholderomgeving. Je wordt niet meer beoordeeld op de vraag of het handelen van je merk voldoet aan de wet- en regelgeving, maar of je voldoet aan de eigen verwachtingen, waarden en normen van de omgeving.
Zit jij in een andere situatie, of met andere vragen en wil je weten of deze opleiding daarop aansluit? Neem dan zeker contact met ons op, wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.
In de opleiding “Integer merkleiderschap” reiken we handvatten aan vanuit het perspectief van stakeholderengagement, reputatiemanagement, interne communicatie, communicatie leiderschap, de filosofie, ethiek en morele besluitvorming.
Dat doen we met zeer ervaren docenten die hun sporen binnen deze vakdisciplines hebben verdiend. Door deze cross-over van merkreputatie en ethiek krijgt deze opleiding een uniek karakter en biedt daarmee een nieuw perspectief op het reputatie- en marketingvak. Naast de aangereikte theorie zullen we vooral met praktijkcases aan de slag gaan. De opleiding wordt afgesloten met een praktijkopdracht over een moreel dilemma van jouw eigen merk.
Deze opleiding is bedoeld voor:
“Integer Merkleiderschap” wordt verzorgd door Frank Peters (Virtus Communications en opleidingsleider), Frank Körver (BETA Strategies), Huib Koeleman (Orange Otters), Remko van Broekhoven (filosoof) en Rob van Es (organisatiefilosoof). Zij zijn de ontwerpers, samenstellers en hoofddocenten van deze opleiding en overzien het curriculum. Frank Peters is altijd aanwezig.
Frank Peters, Frank Körver, Huib Koeleman, Remko van Broekhoven en Rob van Es zijn in de onderwerpen die zij behandelen vooraanstaande boegbeelden in de communicatiewereld en filosofie. Zij vervullen ook de rol als strategisch adviseur in de dagelijkse praktijk en dragen hun kennis actief over via onderwijs en het schrijven van publicaties en boeken.
Bekijk het volledige opleidingsprogramma2025
Dag 1 | Wo 5 maart |
Dag 2 | Wo 12 maart |
Dag 3 | Wo 19 maart |
Dag 4 | Wo 26 maart |
Dag 5 | Wo 2 april |
Dag 6 | Wo 9 april |
Dag 7 | Wo 16 april |
Programma tijden
09.00 - 17.00
Locatie
Regio Utrecht
Overnachtingmogelijkheden
Voor deze opleiding hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06-82006162.
€ 5.250* opleidingsprijs
€ 4.725* voor leden van NIMA, bvA, VIA, Logeion of SWOCC.
*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.
De Masterclass is inclusief literatuur, catering op de beide dagen en een diner op de eerste dag. Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Wel is er voor deelnemers de mogelijkheid zelf overnachtingen te boeken bij het Hilton Soestduinen via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.
De opleiding bestaat uit in totaal 7 opleidingsdagen en zelfstudie. De cursusdagen vinden plaats binnen een verloop van 4 maanden. In de planning wordt rekening gehouden met schoolvakanties en feestdagen.
De boeken ‘Het Juiste Doen als Niemand kijkt’ en ‘Van Winst naar Waarde’ van Frank Peters. De boeken worden op de eerste opleidingsdag overhandigd (inbegrepen in de opleidingsprijs). Eventuele overige artikelen, lesmaterialen en teksten worden ook ter beschikking gesteld.
Deelnemers
Er doen maximaal 12 deelnemers aan deze opleiding mee. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.
Iris partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van twee Iris-partners.
Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn (naast Iris Academy) nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen én kunnen zij blijvend hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten inbrengen.
Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En we leggen de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld, met een NPS van tenminste +30 worden beloond en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.
Voor deze opleiding hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, stuur een mail naar info@irisacademy.nl of bel 06-82006162.
Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek.