Opleiding: Marketing-D

Er bestaan veel mogelijkheden om het vak marketing te leren. Toch mist er nog wel wat. Marketing wordt niet zelden beperkt tot marketingcommunicatie of zelfs reclame dat voor een beperkte kijk zorgt. In veel marketingopleidingen komen bepaalde essentiële marketingonderdelen niet of nauwelijks aan de orde. Bovendien ontwikkelt het vak zich in een razend tempo. Wij hebben de diepe overtuiging dat marketing veel meer impact kan hebben en in de toekomst een spil kan zijn binnen organisaties, juist in een wereld waarin technologie de marketeer helpt (maar ook bedreigt). De kerncompetenties van de marketeer zijn cruciaal voor het duurzaam floreren van organisaties, in de volle breedte van organisaties. Met meer impact voor mensen, voor organisaties en voor de maatschappij als geheel. Niet iedere professional heeft het geluk om marketing op een hoog niveau in de praktijk te leren. 

Marketing-D is de meest complete marketingopleiding in Nederland. Zeg maar op MBA-niveau met een bedrijfskundige insteek. Vanuit de brand management en marketingprincipes zoals die worden toegepast bij de beste marketingbedrijven, maar dan doorontwikkeld naar nu. Alle belangrijke marketingonderwerpen komen aan bod met in totaal meer dan 25 topsprekers die op hoog niveau in de praktijk opereren. Deze opleiding is aanvullend aan NIMA-B en NIMA-C en heet daarom Marketing-D. Strategisch, inspirerend, compleet en praktijkgericht.

De opleiding is verdeeld in 3 modules: D1, D2 en D3. De reis begint bij D1, een tweedaagse Masterclass Executive Marketing. D2 en D3 zijn beide vierdaagse opleidingen. Alle modules zijn los te volgen. Als je alle 3 de modules gevolgd hebt binnen twee jaar, dan mag je desgewenst meedoen aan het examen Marketing-D.

2+4+4 dagen | Start D2 25 maart | Start D3 13 mei 2024 | NIMA geaccrediteerd 30 PE-punten - examen Marketing-D
€6.695 opleidingsprijs
Locatie: DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
€ 5.950 voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw.
Marc van Eck RM
Guy van Liemt RM

Ontwikkeld en begeleid door:

Marc van Eck RM, Guy van Liemt RM
Opleiding Leiding Details Programma Inschrijven
Ik heb een vraag
Download opleidingsbrochure

Opleiding

Voldoet de opleiding aan jouw behoeften?

Deze opleiding voldoet aan je behoeften als je op zoek bent om jezelf te ontwikkelen in het marketingvak. Het vak, het tijdsgewricht, technologie – alles verandert in razend tempo. Tegelijkertijd blijven een aantal kernprincipes en uitgangspunten rechtovereind staan. Hoe combineer je deze? Iris gelooft dat de topprofessional en leidinggevende van nu beschikt over drie dingen: vakkennis op strategisch niveau zodat je kennis hebt van alle belangrijke marketingonderwerpen maar ook de verbanden ziet en de lijnen (het beleid) kunt uitzetten met scherpe strategische keuzes; sociale en emotionele vaardigheden die je steeds meer nodig hebt als leidinggevende maar ook om een spilfunctie binnen de organisatie te vervullen; en kennis van ethiek om de noodzakelijke afwegingen te kunnen maken voor alle stakeholders binnen en buiten een organisatie, als een kans en als een bedreiging. Deze aspecten zijn alle drie noodzakelijk voor de moderne marketeer om vanuit marketing een wezenlijke bijdrage te leveren aan het duurzaam floreren van organisaties en mensen – en vormen daarmee de pijlers van deze opleiding. Tot slot voldoet deze opleiding aan jouw behoeften als je op zoek bent om te leren van de besten want van de besten leer je het meeste. “De besten” zijn de mensen die op hoog niveau in de praktijk werken. En tegelijk de mensen die boven de praktijk kunnen uitstijgen, hun kennis en inzichten helder en inspirerend kunnen overbrengen en een visie hebben. Van hen wil je leren en met hen wil je sparren. Daarom hebben we meer dan 25 topsprekers en -docenten bij deze opleiding betrokken. Mensen die vanuit verschillende rollen op hoog niveau in de praktijk actief zijn.

Wat levert het jou op?

  • Deze opleiding leidt je op tot een moderne marketingprofessional die leiding neemt én geeft aan zowel het marketingvak in de praktijk als aan marketeers binnen de organisatie, en dit misschien wel ziet als een stap om leiding te (kunnen) gaan geven aan de gehele organisatie.
  • Je wordt geschoold op strategisch vlak, je raakt geïnspireerd en bent in staat om kundiger en effectiever, met meer zelfvertrouwen en meer bevlogen je rol uit te oefenen.
  • De meer dan 25 sprekers en docenten, die op hoog niveau in de bedrijfspraktijk actief zijn als CEO met een marketingachtergrond of als CMO of marketingdirecteur, zorgen voor een topniveau.

Voor wie is deze opleiding?

  • Deze opleiding is primair bedoeld voor leidinggevende marketingprofessionals die
    CMO of marketingdirecteur zijn, die zich willen ontwikkelen en geïnspireerd willen
    worden om nog beter leiding te kunnen geven, om nog scherper marketingbeleid te
    kunnen ontwikkelen en om nog meer impact te hebben binnen en buiten de
    organisatie.
  • Daarnaast staat deze opleiding open voor marketingprofessionals die nu werkzaam
    zijn als (senior) product, brand of marketing manager, die de ambitie hebben om
    binnenkort de stap te zetten naar marketingdirecteur of CMO.
  • Het maakt niet uit of je werkzaam bent binnen profit of non-profit, fmcg, retail. b2b,
    dienstverlening of industrie – deze opleiding is voor elk type organisatie van belang.

Leerdoelen van de opleiding

Aan het einde van deze opleiding ben je een moderne leidinggevende marketeer:

  1. Voel je je een complete marketingprofessional, met de vakkennis die de moderne
    marketeer nodig heeft in de volle breedte.
  2. Ben je in staat om scherper marketingbeleid te ontwikkelen.
  3. Ben je een betere leider geworden voor jong en oud, in staat om effectiever leiding te
    geven binnen en buiten de organisatie.
  4. Weet je hoe je ethische afwegingen meeneemt in het ontwikkelen van beleid en het
    maken van keuzes.
  5. Weet je hoe je vanuit marketing je impact kunt vergroten binnen de organisatie en in de
    maatschappij.

Wie verzorgen de opleiding?

Marketing-D is ontwikkeld en samengesteld door Marc van Eck RM en Guy van Liemt RM, en wordt gegeven samen met 25 inspirerende gastsprekers uit het werkveld (zie voor namen het kopje ‘Leiding’). Marc en Guy overzien het curriculum en begeleiden alle dagen. Tenminste een van hen is altijd aanwezig. Tevens bewaken zij de eenheid in de verscheidenheid.

Marc van Eck is oprichter van New Growth Strategies, de strategy & brand consultancy van TBWA. Momenteel is hij Chief Growth Officer van TBWA Nederland, voorzitter van het College van Register Marketeers, serial entrepreneur, bestselling auteur, veelgevraagd spreker en boardroom consultant.

Guy van Liemt RM is boardroom consultant, lid van het College van Register Marketeers en public speaker. Daarnaast coauteur van de bestseller Marketingcommunicatie in 14 stappen (bekroond tot marketingstudieboek van het jaar). Guy heeft het marketingvak geleerd bij Procter & Gamble en Unilever, zeer ruime ervaring als docent-trainer bij de marketing- (NIMA-B en -C) en marketingcommunicatie-opleidingen van SRM (o.a. College for Brand Management) en is meerdere malen verkozen tot de 5 beste sprekers van het NIMA.

Bekijk het volledige opleidingsprogramma

Details

Data en locatie

Voorjaar 2024

Masterclass D1:

Di 12 maart (incl. diner) en wo 13 maart

D2: Ma 25 en di 26 maart
D2: Ma 15 en di 16 april
D3: Ma 13 en di 14 mei
D3: Ma 27 en di 28 mei
live case: Do 13 juni (incl. diner) en vrij 14 juni 


Programma tijden
09.00 - 17.00

Najaar 2024

Masterclass D1:

Di 24 september (incl. diner) en wo 25 september

D2: Ma 7 oktober en di 8 oktober
D2: Ma 11 november en di 12 november
D3: Ma 25 november en di 26 november
D3: Ma 9 december en di 10 december
live case:

Do 16 januari (incl. diner) en vrij 17 januari 2025


Programma tijden
09.00 - 17.00

Locatie
DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
Van Weerden Poelmanweg 4-6
3769 MN Soestduinen

Overnachtingmogelijkheden
Voor deze opleiding hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162. 

Kosten

Opleidingsprijzen module D1, D2 en D3

Marketing D1 (Masterclass Executive Marketing)
€ 1.750* Masterclass prijs
€ 1.485* voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA

Marketing D2 (Marketing zoals marketing bedoeld is)
€ 2.995* opleidingsprijs
€ 2.540* voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA

Marketing D3 (Marketing in de moderne wereld)
€ 2.995* opleidingsprijs
€ 2.540* voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA

Drie modules samen bij direct boeken
€ 6.695* opleidingsprijs
€ 5.950* voor leden van bvA, VIA, SWOCC, Logeion en NIMA.

*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.

Inclusief / Exclusief

De opleidingsprijs is inclusief de literatuur, catering op alle dagen en diner op de eerste dag van de Masterclass (D1). Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Wel is er voor deelnemers de mogelijkheid zelf overnachtingen te boeken bij het Hilton Soestduinen via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.

2-daagse live case (optioneel)

Deelname aan de live case kost € 620* bovenop de opleidingsprijs. De 2-daagse live case is exclusief overnachting maar inclusief catering en diner. De live case is optioneel en kan apart bijgeboekt worden. Op deze kosten is geen korting van toepassing

Examenkosten (optioneel)

Het examengeld bedraagt € 750* bovenop de opleidingsprijs. Hieraan mag je meedoen als je binnen twee jaar de modules D1, D2 en D3 gevolgd hebt. Het examen is optioneel en kan apart bijgeboekt worden. Ook op het examengeld is geen korting van toepassing. Mocht je het examen de eerste keer onverhoopt niet halen, dan mag je één herexamen doen. Dit is in het examengeld inbegrepen.

*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% btw. Indien de btw in zijn geheel niet kan
worden teruggevorderd, gelieve contact op te nemen.

Examen

Het examen is optioneel. Indien alle drie de modules binnen een tijdsbestek van twee jaar gevolgd zijn, mag je meedoen aan het examen Marketing-D. Het examen bestaat uit een schriftelijk examen. Het examen toetst de tijdens de opleiding behandelde stof. Na succesvolle afronding, tenminste een voldoende voor het schriftelijke examen, ontvang je het diploma Marketing-D.

Het examengeld bedraagt € 750,-. Op het examengeld is geen korting van toepassing. Mocht je het examen de eerste keer onverhoopt niet halen, dan mag je een keer herexamen doen. Dit is in het examengeld inbegrepen.

Tijdsinvestering

De opleiding bestaat uit 3 modules van 2 dagen (D1), 4 dagen (D2) en 4 dagen (D3) met een optionele live case van 2 dagen. Alle modules worden in blokken van twee aansluitende dagen aangeboden. Tussen de blokken zitten doorgaans drie tot vier weken, waarbij rekening wordt gehouden met schoolvakanties en feestdagen. D1, D2 en D3 kunnen los gevolgd worden.

Tijdsbesteding tussen de blokken binnen D2 en D3 om literatuur of artikelen door te nemen wordt geschat op 2 uur per blok.

Indien alle drie de modules binnen een tijdsbestek van twee jaar gevolgd zijn, mag je desgewenst meedoen aan het examen Marketing-D, waarbij je bij goed gevolg het Marketing-D diploma ontvangt.

Literatuur

Eventuele artikelen en lesmaterialen worden ter beschikking gesteld.

Kwaliteitsborging

Deelnemers
Aan de Masterclass Executive Marketing (D1) kunnen maximaal 30 deelnemers meedoen, aan de modules D2 en D3 per module maximaal 15 deelnemers. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.

Accreditatie
De opleiding Marketing-D is geaccrediteerd door het NIMA waarmee er ook PE-punten mogen worden toegekend.

Iris-partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van een of twee Iris-partners.

Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn naast hun betrokkenheid bij de Iris Academy nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen en kunnen zij hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten in de opleidingen blijven inbrengen.

Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En Iris legt de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld door de deelnemers, worden beloond met een NPS van tenminste +30 en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.

Overnachting

Voor de opleiding hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.

Ik heb een vraag

Suggesties: Hoe kan ik mijn plekje reserveren, terwijl ik wacht op goedkeuring van mijn werkgever? / Hoe kan ik me opgeven voor een latere opleiding? / Wie kan ik het beste laten deelnemen?

Wees er snel bij, vol=vol

Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek. 

Meld je hier gratis aan