Hoe wordt een merk een inspirerend gedachtegoed voor klanten en voor medewerkers? Wat zijn de belangrijkste bouwstenen voor een relevante en onderscheidende positionering? Hoe haal je de juiste haakjes uit onderzoek? Hoe til je het merk op van communicatieconcept naar een sturend perspectief voor productontwikkeling, dienstverlening en communicatie?
In deze 2-daagse Masterclass staat het ontwikkelen van een relevante en onderscheidende positionering centraal. De theorieën, praktijkvoorbeelden en tools kun je direct gebruiken om de positionering van jouw organisatie of merk te versterken. Tijdens de opleiding zoeken we de interactie en is er voldoende ruimte om te sparren over jouw positioneringsvraagstukken.
Jij bent verantwoordelijk voor het merk of je adviseert op dit niveau. Jouw uitdaging is om te zorgen dat de merkpositionering toekomstbestendig is en aansluit bij de strategische uitdagingen van de organisatie. Jij wilt jouw eigen onderbouwde visie vormen en meer weten van de onderliggende theorie, modellen, tools en leren van toepassingen in de praktijk.
In de Masterclass Strategisch Positioneren leer je de theorie & de praktische tools om het merk te versterken. Je verdiept en verbreedt de kennis met betrekking tot merkontwikkeling en krijgt de handvatten aangereikt om het merkbeleid in jouw organisatie met de nieuwste inzichten vorm te geven.
Deze Masterclass is bedoeld voor:
De 2-daagse is voor merk-, marketing- en communicatieprofessionals van commerciële en publieke organisaties, en voor merkadviseurs en -strategen die voor zichzelf of bij een bureau werken. De strategische principes die aan de orde komen, zijn voor organisaties van elke omvang en voor alle branches van toepassing, zoals: FMCG, B2b, Dienstverlening, Overheid, Industrie, Retail.
Mary Hoogerbrugge is partner bij strategisch merkadviesbureau De Positioneerders, voorzitter van het bestuur van Effie Awards en beschermvrouw van SWOCC. Zij is merkspecialist met als focusgebieden: merkpositionering, merkcommunicatiestrategie en effectiviteit. Mary werd door het GvR bekroond met een Coq de Grand Honneur.
Onno Maathuis is medeoprichter van De Positioneerders en wetenschappelijk actief bij SWOCC en bij Corporate Reputation Review. Onno is gespecialiseerd in merkpositionering en merkportfoliomanagement. Hij werkt sinds 1999 als merkspecialist voor organisaties en bedrijven in verschillende sectoren.
Bekijk het volledige opleidingsprogrammaMerkspecialist en medeoprichter van De Positioneerders
Meer over Mary HoogerbruggeVoorjaar 2024
Dag 1 | Do 31 oktober: 9:00 - 21:00 uur |
Dag 2 | Vrij 1 november: 9:00 - 17:00 uur |
Locatie
DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
Van Weerden Poelmanweg 4-6
3769 MN Soestduinen
Overnachtingmogelijkheden
Voor deze Masterclass hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.
€ 1.750* opleidingsprijs
€ 1.485* voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA.
*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.
De Masterclass is inclusief literatuur, catering op de beide dagen en een diner op de eerste dag. Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Wel is er voor deelnemers de mogelijkheid zelf overnachtingen te boeken bij het Hilton Soestduinen via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.
De Masterclass bestaat uit 2 aansluitende dagen, inclusief diner en avondprogramma op de eerste dag. Deelnemers krijgen van tevoren een aantal artikelen en leessuggesties toegestuurd. Voorbereiding is niet noodzakelijk.
Voor deze Masterclass hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.
Voorafgaand aan de 2-daagse wordt een aantal wetenschappelijke artikelen en literatuursuggesties gedeeld.
Deelnemers
Er doen maximaal 16 deelnemers aan deze Masterclass mee, zodat we ruim aandacht kunnen besteden aan de vragen en cases van elke specifieke deelnemer. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.
Deze Masterclass staat onder leiding van Mary Hoogerbrugge, die ruim 20 jaar praktijkervaring heeft in het ontwikkelen van merkpositioneringen voor en het verankeren ervan in diverse publieke en private organisaties in verschillende consumenten- en zakelijke markten. Mary startte haar loopbaan als wetenschappelijk medewerker van bijzonder hoogleraar Giep Franzen. Ze schreef aan diverse boeken en artikelen over merken en positioneren.
Iris partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van twee Iris-partners.
Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn (naast Iris Academy) nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen én kunnen zij blijvend hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten inbrengen.
Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En we leggen de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld, met een NPS van tenminste +30 worden beloond en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.
Voor de Masterclass hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.
Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek.