Opleiding: Humanizing Growth & Sustainable Marketing

Marketing heeft de unieke en essentiële rol om organisaties te helpen een duurzame toekomst te bouwen. Deze opleiding geeft je de strategische kaders en praktische modellen om die rol te pakken. Het biedt een verkorte versie van het internationale Humanized Growth leiderschapsprogramma waar inmiddels 400 CMOs hebben ervaren hoe ze waarde kunnen creëren voor alle stakeholders náást waarde voor hun aandeelhouders. Tijdens de sessies begeleiden ervaren CMO’s en een van de kerndocenten jou om nieuwe groeikansen te ontdekken die het welzijn van mens en planeet vooropstelt, media en advertising duurzamer in te zetten, sustainable consumentengedrag te beïnvloeden en de invloed van jezelf en de impact van je organisatie te vergroten. 

Elementen van de opleiding

  • Inclusief benchmark - hoe scoort mijn merk in vergelijking tot andere merken.
  • Inclusief begeleiding - de cursus is volledig gericht op de praktijk en helpt je om de inzichten en strategieën direct te implementeren in jouw werk. Tussen de twee-daagse en de slotdag worden er sparrings momenten ingepland.

Artikel Winstgevende oplossingen voor de problemen in de wereld: "Wie dit leest is een vervuiler"
Artikel De unieke rol van marketing in het drijven van sustainable-groei

3-daagse / 6-daagse opleiding | 3 of 6 dagen | 11+12 april en 17 mei 2024 | 23+24 mei en 28 juni 2024
€2.250 (3-daagse) / € 3.500 (6-daagse)
Locatie: DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
Opleidingskosten 3-daagsen € 2.250. Opleidingskosten 6 dagen € 3.500. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw.
Aljan de Boer
Frank van den Driest
Guy van Liemt RM

Ontwikkeld en begeleid door:

Aljan de Boer, Frank van den Driest, Guy van Liemt RM

Programma

Foundation cursus Q2

Dag 1 en 2

  • Raak bekend met de bouwstenen van Humanized Growth en leer hoe je duurzame waarde creëert voor alle stakeholders: consumenten, collega’s, communities en capital markets. Gebaseerd op de IRG Growth Study en IRG Impact Study.
  • Begrijp de relatie tussen marketing en duurzaamheid en ESG en ontdek welke rol marketing in de toekomst kan spelen om de identiteit, cultuur en maatschappij positief te veranderen.
  • Ontdek nieuwe en concrete groeikansen die het welzijn van de mens en planeet vooropstelt op basis van sociaal-culturele trends.

Dag 3 (slotdag)

  • Verken nieuwe theorieën en modellen die jouw merk/organisatie duurzamer kunnen positioneren: briefings, inzetten van media, ads en creativiteit.
  • Verwerk in plan: jouw humanizing growth plan en pitch in 10 slides.

Docenten:

  • Aljan de Boer Head of Inspiration TrendsActive
  • Frank van de Driest, founder Institute for Real Growth
  • Guy van Liempt
  • Susan Houben - voormalig CMO bij Soda Stream, Vrumona, KraftHeinz, Unilever
  • Rupen Desai - voormalig CMO Dole, Cannes Lions winner 202, Top 10 Forbes most influential CMO 2021

Advanced cursus Q4

Dag 1 en 2

  • Leer over de belangrijkste inzichten uit de consumentenpsychologie om duurzaam consumentengedrag te beïnvloeden.
  • Pas systems thinking toe om de lange termijn strategie van je organisatie te bepalen en nieuwe samenwerkingen aan te gaan met spelers binnen en buiten de industrie.
  • Bouw een overtuigend pitch om je organisatie mee te nemen in de transitie naar een duurzame toekomst, waarin je ook de taal van de CFO en CEO spreekt.

Dag 3 (slotdag)

  • Leidt met overtuiging en maak een plan om je team afdeling te transformeren.

Docenten:

  • Aljan de Boer. Head of Inspiration TrendsActive
  • Frank van de Driest, founder Institute fro Real Growth
  • Guy van Liempt
  • Cris Burggraeve, voormalig Global CMO Ab Inbev
  • Yolanda van Die - Head of Brand, Marketing & Communication ING