Een goede briefing maakt het verschil!

Carolien van 't Hek

Auteur:

Carolien van 't Hek

Adobestock 135003261
Blog
4 December 2023

De Briefing

Bereid om je marketingstrategie naar nieuwe hoogten te tillen? Het geheim van succes ligt niet altijd in de nieuwste trends of voortdurende innovatie, maar vaak in iets dat we als vanzelfsprekend beschouwen: de briefing.

Het recente artikel van de IPA (Institute of Practitioners in Advertising) onthult de verborgen kracht van een doordachte briefing en wijst op valkuilen die jouw marketingstrategie kunnen ondermijnen. Herkenbare problemen zoals vage doelstellingen en ontbrekende cruciale informatie worden belicht, met slimme oplossingen om deze obstakels te overwinnen.

Deze essentiële kennis wordt ook aangehaald in onze opleiding 'Succesvol Samenwerken: vanuit wederzijds begrip tussen adverteerder en bureau'. Op dag 3 van deze 5-daagse opleiding staat de briefing centraal. Onder leiding van experts zoals Esther Overmars en Paola Cassone duiken we dieper in de kracht en valkuilen van effectieve briefings.

Wat dit IPA-document extra boeiend maakt, is de niet-zo-alledaagse toon. Met een vleugje sarcasme, maar onderbouwd door bijdragen van vooraanstaande professionals zoals Mark Ritson, Peter Field en Emma Perkins, is het een stimulans tot actie. Het nodigt niet alleen uit om meer aandacht te besteden aan de briefing, maar ook om de gevolgen van zwakke briefings beter te begrijpen."

Begin volgend jaar start de opleiding "Succesvol Samenwerken: vanuit wederzijds begrip tussen adverteerder en bureau".

Lees alles over de achtergrond, de trainers en de noodzaak van deze opleiding op deze pagina