Masterclass 1: Kleur Bekennen & Strategisch Kompas

In een tijdperk van ongekende verandering en complexiteit staat effectief leiderschap centraal in het succes van elke organisatie. Onze nieuwe Masterclass "Leiderschap in tijden van AI" is een unieke Masterclass voor bestuurders en managers die hun organisaties willen leiden naar een toekomst vol kansen en uitdagingen.

2 dagen | 23-24 jan '25
€1.750* opleidingsprijs | € 1.485* voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA.
Locatie: Buitenplaats Doornburgh
*Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.
Marco Derksen
Rachelle van der Linden

Ontwikkeld en begeleid door:

Marco Derksen, Rachelle van der Linden

Programma

23 en 24 januari 2025
Masterclass 1: Kleur bekennen & strategisch kompas 

  • Kennismaking (deepdive): inzicht in chaos en drijfveren van vernieuwing
  • Reflectie
  • Ontwikkelen van een nieuw organisatiekompas
  • Implementatie van het strategische kompas

Omschrijving: In een maatschappij die continu in beweging is, is helder onderscheidend vermogen steeds meer een randvoorwaarde voor succesvolle organisaties en authentiek leiderschap. Hoe kies je een heldere positie en waarom? Hoe zorg je voor een doorvertaling van dat onderscheidend vermogen, die heldere kleur, in alles wat je organisatie drijft en doet?

Strategische vernieuwing staat en valt bij een heldere kleur en zichtbaarheid daarvan. In deze tweedaagse masterclass staan de noodzaak en de stappen van het strategische kompas centraal. We geven inzichten en handvatten en laten je succesvolle implementaties hiervan zien. Een complete tweedaagse masterclass die iedere vernieuwer en manager een basis geeft om de organisatie vanuit de kern te laten groeien en bloeien. Met inspirerende topsprekers die in de praktijk succesvol hebben vernieuwd. Praktische inzichten, discussies met elkaar en volop praktische instrumenten om zelf je kompas te ontwikkelen.

Dag 1:

  • Kick-off en kennismaking (deepdive)
  • Inzicht in chaos en drijfveren van vernieuwing
  • Trends & ontwikkeling, duiding, chaos
  • Reflectie

Dag 2:

  • Ontwikkelen van een nieuw organisatiekompas
  • Zorg & gezondheid: de transitie van wereldse thema's
  • Methodieken voor herontwerp en plaatsing van het “Kleur bekennen”-kompas
  • Ontwerpen van je kompas: van-naar transitie, kernrol vastleggen

Op dag 1 sluit Anouk Beeren aan als gastdocent. Voor haar is Kleur bekennen vanzelfsprekend. Samen met Marco en Rachelle heeft ze digitalisering en heldere keuzes gemaakt bij Bidfood, maar vertelt ze ook hoe ze kleur bekend heeft bij Intergamma en nu als CEO bij Ibuyflowers. Een inspirerend verhaal!

Literatuur:

  • Rachelle van der Linden, Marco Derksen, Kleurbekennen, 2019
  • Artikelen en whitepapers (worden tijdens de masterclass gedeeld)