Opleiding: Merk Leiderschap - Positioneren voor de toekomst

Wil jij dat jouw merk een richtinggevend kompas wordt richting klanten en in je organisatie? Verdiep en verbreed je kennis met de strategische opleiding Merk Leiderschap: Positioneren voor de toekomst.

In deze 8-daagse opleiding leer je van de theorieën van grote merkdenkers, de kennis en ervaringen van 17 topsprekers uit de wetenschap en de praktijk, van succesvolle cases én van de ervaringen van jouw medestudenten. Elke opleidingsdag wordt een nieuw thema behandeld, waarbij we je inspireren vanuit verschillende perspectieven. Je ontwikkelt je als professional met een eigen visie op en hoe het merk bij kan dragen aan het succes van jouw organisatie.

8 dagen | 12+13 sept, 10+11 okt, 14+15 nov, 12+13 dec ’24 | intervisie dag 31 jan ’25 | NIMA geaccrediteerd: 25 PE-punten - Certificaat Merk Leiderschap
€7.045 opleidingsprijs
Locatie: DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
€ 5.990 voor leden van bvA, VIA, Logeion, SWOCC en NIMA. Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw.
Mary Hoogerbrugge
Onno Maathuis

Ontwikkeld en begeleid door:

Mary Hoogerbrugge, Onno Maathuis
Opleiding Leiding Details Programma Inschrijven
Ik heb een vraag
Download opleidingsbrochure

Opleiding

Voldoet de opleiding aan jouw behoeften?

Jij bent verantwoordelijk voor het merk van een organisatie of je adviseert op dit niveau. Jouw uitdaging is om ervoor te zorgen dat dit merk toekomstbestendig is en op de bestuursagenda komt met betrekking tot onderwerpen zoals: cultuur, innovatie, digitalisering en marketing. Je wil een volwaardige gesprekspartner zijn op bestuursniveau en daarom jouw kennis over merken en en merkmanagement ontwikkelen. Jij wil jouw eigen onderbouwde visie vormen en de organisatie daarin meenemen.

  • Met welke theorieën, inzichten en tools kun je het merk steviger in de organisatie verankeren?
  • Hoe richt je een merkenportfolio in zodat die aansluit bij de organisatie én de markt?
  • Wat zijn de belangrijkste bouwstenen voor een relevante en onderscheidende positionering? Hoe haal je de juiste haakjes uit onderzoek?
  • Hoe wordt deze positionering vervolgens richtinggevend voor productontwikkeling, dienstverlening en communicatie? En hoe neem je de organisatie hierin mee? 

Zit jij in een andere situatie of met andere vragen en wil je weten of deze opleiding daarop aansluit? Neem dan contact met ons op, wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Wat levert het jou op?

In de opleiding Merk Leiderschap: Positioneren voor de toekomst word je opgeleid om het merkbeleid in jouw organisatie inspirerend, onderbouwd en met de nieuwste inzichten vorm en richting te geven. Op een strategische, praktijkgerichte, interactieve wijze wordt jouw kennis met betrekking tot merkontwikkeling verdiept en verbreed. Zo versterk je niet alleen het merk van de organisatie, maar til je ook de Nederlandse merkenbouw en merkleiderschap tot een hoger niveau.

Voor wie is deze opleiding?

Deze opleiding is bedoeld voor: merk-, marketing- en communicatieprofessionals van commerciële en publieke organisaties die het merkenbeleid in hun organisatie naar een hoger niveau willen brengen en streven naar een meer centrale rol van het merk in de organisatie. Deze opleiding sluit aan bij merkverantwoordelijken, -adviseurs en -strategen die voor zichzelf of bij een bureau werken en hun strategische merkkennis willen vergroten.

De strategische principes (op het gebied van positionering, portfoliobeleid, merkinnovatie) die in deze opleiding aan de orde komen, zijn voor organisaties van elke omvang en voor alle branches van toepassing, zoals: 

  • FMCG
  • B2b
  • Dienstverlening
  • Industrie
  • Retail

Wie verzorgen de opleiding?

Mary Hoogerbrugge en Onno Maathuis zijn de ontwerpers, samenstellers en programmaleiding van deze opleiding. Zij overzien het curriculum en begeleiden alle dagen. Tenminste een van hen is altijd aanwezig. 

Mary is partner bij strategisch merkadviesbureau De Positioneerders en beschermvrouw van SWOCC. Zij is merkspecialist met als focus: merkpositionering, merkcommunicatiestrategie en effectiviteit. Zij werd door het GvR bekroond met een Coq de Grand Honneur en als VIA Legend. Onno Maathuis is partner bij De Positioneerders en wetenschappelijk actief bij SWOCC en bij Corporate Reputation Review. Hij is gepromoveerd op een onderzoek naar merkportfolio-management. Samen hebben zij de afgelopen jaren veel uiteenlopende organisaties geholpen bij het nemen van beslissingen over de (her-)positionering van hun merken en hun portfolio.

Bekijk het volledige opleidingsprogramma

Details

Data en locatie

Najaar 2024  
Blok 1 Do 12 - 13 september 2024
Blok 2 Do 10 - 11 oktober 2024
Blok 3 Do 14 - 15 november 2024
Blok 4 Do 12 - 13 december2024
Intervisiedag (examen) Vrij 31 januari 2025

 

Programma tijden
09.00 - 17.30 

Locatie
DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen
Van Weerden Poelmanweg 4-6
3769 MN Soestduinen

Overnachtingmogelijkheden
Voor deze opleiding hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162. 

Kosten

€ 7.045* opleidingsprijs
€ 5.990* voor leden van NIMA, bvA, VIA, Logeion of SWOCC. 

*Alle hier genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.

Inclusief / Exclusief

De Masterclass is inclusief literatuur, catering op de beide dagen en een diner op de eerste dag. Overnachting en ontbijt zijn niet inbegrepen. Wel is er voor deelnemers de mogelijkheid zelf overnachtingen te boeken bij het Hilton Soestduinen via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.

Examenkosten

€ 750* zijn de kosten voor deelname aan de intervisie dag, het examen. Ook dit is optioneel en komt bovenop de opleidingsprijs. Op het examengeld is geen korting van toepassing. Mocht je het examen de eerste keer onverhoopt niet halen, dan mag je één herexamen doen. Dit is in het examengeld inbegrepen.

Examen

Het examen bestaat uit de analyse en een presentatie van een merkcase aan de groep. Tijdens deze intervisiemiddag reflecteren we middels de case-presentaties en vragen op elkaars merken en merkuitdagingen. Aan de hand hiervan wordt ook de theoretische kennis beoordeeld.

Examenkosten: € 750,-. Korting is op het examengeld niet van toepassing. 

Tijdsinvestering

De opleiding bestaat uit in totaal 8 opleidingsdagen en zelfstudie. In totaal beslaat de opleiding 4 tot 5 maanden. In de planning wordt rekening gehouden met schoolvakanties en feestdagen. 

Het programma bestaat uit 8 thema’s

  • Elk thema beslaat 1 opleidingsdag. De 8 opleidingsdagen worden in 4 blokken van twee aaneengesloten dagen aangeboden. Tussen de blokken zitten circa 4 weken.
  • De opleiding wordt afgerond met een intervisie-/examendag.

Literatuur

Eventuele artikelen, lesmaterialen en testen worden ter beschikking gesteld.

Kwaliteitsborging

Deelnemers

Er doen maximaal 15 deelnemers aan deze opleiding mee. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld. 

Iris partners

De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van twee Iris-partners. 

Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn (naast Iris Academy) nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen én kunnen zij blijvend hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten inbrengen. 

Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En we leggen de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld, met een NPS van tenminste +30 worden beloond en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.

Overnachting

Voor de opleiding hebben wij een locatie met overnachtingsmogelijkheden uitgezocht. Bij beschikbaarheid, kunnen deelnemers een hotelkamer boeken via reservations.soestduinen@hilton.com. Mocht je daar vragen over hebben, neem dan contact op met Claire via claire@irisacademy.nl of bel 06-82006162.

Ik heb een vraag

Suggesties: Hoe kan ik mijn plekje reserveren, terwijl ik wacht op goedkeuring van mijn werkgever? / Hoe kan ik me opgeven voor een latere opleiding? / Wie kan ik het beste laten deelnemen?

Wees er snel bij, vol=vol

Meld je vandaag nog aan en verzeker jezelf van een plek. 

Meld je hier gratis aan