Wil jij dat jouw merk een richtinggevend kompas in je organisatie wordt? Verdiep en verbreed je kennis, met de strategische opleiding “Merk Leiderschap: Positioneren voor de toekomst”.
In deze 8-daagse opleiding leer je van de theorieën van grote merkdenkers, de kennis en ervaringen van topsprekers uit de wetenschap en de praktijk, van succesvolle cases én van de ervaringen van jouw medestudenten. Elke opleidingsdag wordt een nieuw thema behandeld, waarbij we je inspireren vanuit verschillende perspectieven. Je ontwikkelt je als professional met een eigen visie op en hoe het merk bij kan dragen aan het succes van jouw organisatie.
Jij bent verantwoordelijk voor het merk van een organisatie, of je adviseert op dit niveau. Jouw uitdaging is om ervoor te zorgen dat dit merk toekomstbestendig is en op de bestuursagenda komt met betrekking tot onderwerpen zoals: cultuur, innovatie, digitalisering en marketing. Je wil een volwaardige gesprekspartner zijn op bestuursniveau en daarom jouw merkkennis en merkmanagement ontwikkelen. Jij wil jouw eigen onderbouwde visie vormen en de organisatie daarin meenemen.
Zit jij in een andere situatie, of met andere vragen en wil je weten of deze opleiding daarop aansluit? Neem dan contact met ons op, wij zijn benieuwd naar jouw verhaal.
In de opleiding “Merk Leiderschap” word je opgeleid om het merkbeleid in jouw organisatie inspirerend, onderbouwd en met de nieuwste inzichten vorm en richting te geven. Op een strategische, praktijkgerichte, interactieve wijze wordt jouw kennis met betrekking tot merkontwikkeling verdiept en verbreed. Zo versterk je niet alleen het merk van de organisatie, maar til je ook de Nederlandse merkenbouw en merkleiderschap tot een hoger niveau.
Deze opleiding is bedoeld voor:
Merk-, marketing- en communicatieprofessionals van commerciële en publieke organisaties die het merkenbeleid in hun organisatie naar een hoger niveau willen brengen en streven naar een meer centrale rol van het merk in de organisatie. Deze opleiding sluit aan bij merkverantwoordelijken, -adviseurs en -strategen die voor zichzelf of bij een bureau werken en hun strategische merkkennis willen vergroten.
De strategische principes (op het gebied van positionering, portfoliobeleid, merkinnovatie) die in deze opleiding aan de orde komen, zijn voor organisaties van elke omvang en voor alle branches van toepassing, zoals:
“Merk Leiderschap: Positioneren voor de toekomst” wordt verzorgd door Mary Hoogerbrugge en Onno Maathuis, met inspirerende gastsprekers uit de praktijk en de wetenschap. Mary en Onno zijn de ontwerpers, samenstellers en programmaleiding van deze opleiding. Zij overzien het curriculum en begeleiden alle dagen. Tenminste een van hen is altijd aanwezig.
Mary Hoogerbrugge is partner bij strategisch merkadviesbureau De Positioneerders, voorzitter van het bestuur van Effie Awards en beschermvrouw van SWOCC. Zij is merkspecialist met als focusgebieden: merkpositionering, merkcommunicatiestrategie en effectiviteit. Mary werd door het GvR bekroond met een Coq de Grand Honneur. Onno Maathuis is medeoprichter van De Positioneerders en wetenschappelijk actief bij SWOCC en bij Corporate Reputation Review. Onno is gespecialiseerd in merkpositionering en merkportfoliomanagement. Hij werkt sinds 1999 als merkspecialist voor organisaties en bedrijven in verschillende sectoren.
Bekijk het volledige opleidingsprogrammaMerkspecialist en medeoprichter van De Positioneerders
Meer over Mary HoogerbruggeEventuele artikelen, lesmaterialen en testen worden ter beschikking gesteld.
De opleiding bestaat uit in totaal 8 opleidingsdagen en zelfstudie. In totaal beslaat de opleiding 4 tot 5 maanden. In de planning wordt rekening gehouden met schoolvakanties en feestdagen.
Het programma bestaat uit 8 thema’s.
Het examen bestaat uit de analyse en een presentatie van een merkcase aan de groep. Tijdens deze intervisiemiddag reflecteren we middels de case-presentaties en vragen op elkaars merken en merkuitdagingen. Aan de hand hiervan wordt ook de theoretische kennis beoordeeld.
Examengeld: € 750,-. De eventuele korting is op het examengeld niet van toepassing.
Opleidingskosten
De opleidingsprijs is € 5.990,- inclusief studiemateriaal met een lidmaatschap van jezelf (of van jouw werkgever als die de opleiding betaalt) van NIMA, bvA, VIA, Logeion of SWOCC. Zonder 15% korting is de opleidingsprijs € 7.045,- inclusief studiemateriaal.
Examenkosten
€ 750,-
btw
Bedragen zijn exclusief btw. Opleidingen zijn belast met 21% btw. Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. Voor particulieren is het opleidings- en examengeld volledig vrijgesteld van btw.
Deelnemers
Er doen maximaal 15 deelnemers aan deze opleiding mee. Elke opleidingsdag wordt door de deelnemer geëvalueerd en beoordeeld.
Iris partners
De programmaleiding van alle Iris-opleidingen is in handen van twee Iris-partners.
Alle Iris-partners zijn geselecteerd op kwaliteit en niveau van functioneren in het vakgebied, praktijkervaring én didactische ervaring. Alle partners hebben een passie voor opleiden en zijn (naast Iris Academy) nog steeds op hoog niveau actief in het vakgebied. Hierdoor blijven zij zich ontwikkelen én kunnen zij blijvend hun praktijkervaringen en nieuwe inzichten inbrengen.
Iris Academy concentreert zich op een beperkt aantal, hoogwaardige opleidingen die de standaard moeten zetten binnen dat deel van het vakgebied. En we leggen de lat hoog! We streven ernaar dat onze opleidingen gemiddeld met tenminste een 8,5 worden beoordeeld, met een NPS van tenminste +30 worden beloond en dat tenminste 85% van alle examenkandidaten in één keer slaagt.
Locatie
Buitenplaats Doornburgh, Diependaalsedijk 17, 3601 GH Maarssen
Tijden programma
09.00 - 17.00
Data
Blok 1 | Do 14 & vrij 15 september 2023 |
Blok 2 | Do 12 & vrij 13 oktober 2023 |
Blok 3 | Do 9 & vrij 10 november 2023 |
Blok 4 | Do 14 & vrij 15 december 2023 |
Blok 5 | Vrij 19 januari 2024 |