Er bestaan veel mogelijkheden om het vak marketing te leren. Toch mist er nog wel wat. Marketing wordt niet zelden beperkt tot marketingcommunicatie of zelfs reclame dat voor een beperkte kijk zorgt. En je kunt alle begrippen, rijtjes en modellen kennen, maar hoe kom je van concrete marketingdoelen via een focus in strategieën tot een compleet en toch compact plan, met alle elementen logisch op elkaar aansluitend? Niet iedere professional heeft het geluk om marketing op een hoog niveau in de praktijk te leren. Daarbij speelt ook een rol van ‘wie’ je het leert en op welk niveau, en is het vak enorm in ontwikkeling.
Marketing-D is de meest complete marketingopleiding in Nederland. Zeg maar op MBA-niveau met een bedrijfskundige insteek. Vanuit de brand management en marketingprincipes zoals die worden toegepast bij de beste marketingbedrijven. Alle belangrijke marketingonderwerpen komen aan bod met meer dan 25 topsprekers. Deze opleiding is aanvullend aan NIMA-B en NIMA-C en heet daarom Marketing-D. Strategisch, inspirerend, compleet en praktijkgericht.
Marketing, marktoriëntatie, gebruikerservaring (UX) en marketingeffectiviteit
"Marketing needs to recognize its role in generating value for all organizations."
Segmentatie op basis van behoeften en targeting
“Superior knowledge of users, markets & competition creates winning propositions."
Driving Brand Equity
"Building brand equity will generate stakeholder value."
Product- en Innovatiestrategie
"Make the product and services so great, people can't help but to talk about it."
Maximaliseren van beschikbaarheid (distributie & kanalen)
"Maximising availability is the best growth strategy with the lowest risk of all."
Winnen op de 3 'Moments of Truth': online, bij aankoop & in het gebruik
"The golden rule for every business person: "Put yourself in you customer's place."
Prijsstrategieën en optimaliseren van marge
“Price is what you pay, value is what you get."
Geïntegreerde marketingcommunicatie
"Building brands AND building business."
Groeien door maximaliseren van trial & loyalty
“Always work with the end in mind.”
Marketingvaardigheden, management & leiderschap, denken & communiceren
“Profit is the applause you get for taking care of your customers and creating a motivating environment for your people.”
Live case
"Tweedaagse live case om het geleerde in de praktijk te brengen"
Een echte opdrachtgever brieft in de ochtend van de eerste dag een case: een echte marketinguitdaging. Hier ga je in kleine groepjes en onder begeleiding mee aan de slag. In de middag van de tweede dag presenteer je als groep je oplossing aan de opdrachtgever, die vervolgens feedback geeft.