Lancering Iris Academy!

Gert Koot

Auteur:

Gert Koot

Guy van Liemt RM

Auteur:

Guy van Liemt RM

GROEP 02
Blog
15 October 2022

Opleidingscollectief

 

 

Een opleidingscollectief voor inzicht en inspiratie voor gepassioneerde professionals die het maximale uit hun carrière willen halen en geïnspireerd willen worden. Vanaf het voorjaar van 2023 start Iris Academy met een 8-tal opleidingen. Het initiatief voor Iris komt van Guy van Liemt en Gert Koot, auteurs van het beste marketingstudieboek van 2018 'Marketingcommunicatie in 14 stappen'. Zij wisten een mooie diverse club van 12 mensen uit de marketing-, merken-, media- en communicatiewereld bijeen te brengen die soms in de markt concurrenten van elkaar zijn maar de liefde voor het vak delen. Het zijn: Anand Jansen, Carolien van 't Hek, Frank van den Driest, Frank Peters, Gert Koot, Guy van Liemt, Joris Merks-Benjaminsen, Marc van Eck, Marco Derksen, Mary Hoogerbrugge, Onno Maathuis en Rachelle van der Linden.   

"Wij zien dat het aanbod voor professionals die de volgende stap willen zetten en écht van betekenis willen zijn, te schraal en te willen beperkt is, en vaak te commercieel gedreven", aldus Marc van Eck. “Als je op topniveau wilt acteren is het noodzakelijk dat je het vak op hoog niveau leert en echt doorgrondt. Dat gebeurt niet overnacht, je zult jezelf moeten blijven ontwikkelen. In de praktijk zien we dat er nog een wereld te winnen is, als het gaat om het vergroten van de impact van de vakgebieden marketing en communicatie binnen organisaties. Wij willen onze eigen-wijsheid delen en ons collectieve netwerk inzetten zodat professionals en leidinggevenden hun eigen-wijsheid verder kunnen ontwikkelen. Bewust betrekken we hierbij ook experts uit andere disciplines.”

Het opleidingscollectief bestaat uit ervaren vakidioten die hun vak op hoog niveau in de praktijk beoefenen, vanuit verschillende rollen. Die als collectief daarnaast ook veel ervaring hebben met doceren, spreken en het ontwikkelen van opleidingen. Veel van de partners hebben vakartikelen en (vaak gelauwerde) boeken op hun naam, waaronder een aantal bestsellers. Mary Hoogerbrugge legt uit: “We voelen de urgentie, en we voelen ons aangesproken om zelf bij te dragen aan de behoefte uit de markt. We zijn gepassioneerd over ons vak en het vinden het mooi om onze kennis en ervaring, en ons netwerk, met anderen te delen en mensen en het vak verder te brengen.”

Iris is anders dan andere opleidingsinstituten in marketing en communicatie doordat het is opgezet door een collectief van vakliefhebbers die zelf verantwoordelijk zijn voor de opleidingen. Elke Iris-partner is inhoudelijk verantwoordelijk voor een of meer opleidingen. De partners die de opleidingen hebben ontwikkeld zijn tijdens de opleidingsdagen ook zelf aanwezig naast de overige sprekers en docenten. Want naast de partners bestaat het opleidingscollectief ook uit talloze topprofessionals die in de opleidingen worden betrokken en een aantal experts die mede de opleidingen ontwikkelen. Zo is bijvoorbeeld René Repko, een van Nederlands meest vooraanstaande retail marketeers, samen met Marc van Eck verantwoordelijk voor de opleiding Strategische Retail Marketing.

Voorjaar 2023 start Iris met 8 verschillende opleidingen op het gebied van marketing, marketingcommunicatie, merkpositionering, retail, communicatie & reputatie, strategische vernieuwing en management & leiderschap. Alle opleidingen bestaan uit 6 tot 10 opleidingsdagen en hebben een examenmogelijkheid met een diploma of een andere vorm van proeve van bekwaamheid. Alle opleidingen zijn geaccrediteerd door het NIMA en kennen PE-punten toe. Iris werkt toe naar een totaal van ongeveer 12 opleidingen. Iris heeft partnerships met NIMA, bvA, SWOCC, VIA en Logeion. Leden van partners krijgen korting.

Iris Academy gelooft dat door een hoog niveau van kennis en ervaring te combineren met een nieuwe, brede kijk op jezelf, je rol en je organisatie zorgt voor twee dingen: inzicht en inspiratie."Door deze diepgaande vakkennis en inzicht enerzijds en inspiratie voor vernieuwing en leiderschap anderzijds kunnen professionals zich verder ontwikkelen en meer van betekenis zijn. Primair voor zichzelf, maar daarmee ook voor de organisatie waarvoor zij werken, voor de mensen waaraan zij leidinggeven en uiteindelijk voor de ontwikkeling van hun vak. Guy van Liemt: “Wij willen mensen meenemen op reis, langs verschillende perspectieven en ontwikkelingen. En hen voeden en prikkelen met een hoog niveau van kennis en ervaring, maar ook met elkaars visies en ervaringen. Alleen ga je misschien sneller, maar samen kom je veel verder, letterlijk en figuurlijk.” Hij vervolgt: “Inzicht en inspiratie creëren ruimte en zorgen zo voor groei. Als je wordt gëinspireerd, groei je als mens en als professional. Professionaliteit en leiderschap heeft naast met vakkundigheid en vakkennis ook te maken met verantwoordelijkheid, deugden en waarden. Hoe verder je komt in je carrière, hoe belangrijke dit wordt. In elke opleiding dagen we de deelnemer vanuit verschillende visies en perspectieven uit, zodat hij of zij zich inhoudelijk ontwikkelt en nieuwe kanten van zichzelf ontdekt.”

De naam Iris

Iris heeft haar naam gekozen als verwijzing naar het oog. Iedere iris is uniek (denk aan de irisscan), een ode aan de uniekheid van elk individu. Iedereen heeft zijn eigen-wijsheid en ontwikkelt zich op zijn eigen wijze. Iris staat ook voor een ruime en eigenwijze blik op de wereld. In de Griekse mythologie is Iris de boodschapster van de goden. Daarom staat ze symbool voor communicatie, verbinding en snelheid. Wanneer Iris een boodschap van de hemel naar de aarde brengt verschijnt volgens het verhaal een regenboog als brug. In het logo zijn het oog, de regenboog en verbinding terug te zien. Geel is bewust gekozen als hoofdkleur omdat geel de kleur van inspiratie is.

 

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:

Wat is er actueel?

Benieuwd naar wat er actueel is? Bekijk al onze blogs en nieuws!

Actueel